m7

خرید توافقی زعفران آغاز شد

خرید توافقی زعفران آغاز شد

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افت قیمت زعفران در بازار، خرید توافقی این محصول در مرکز استان با حدود پنج درصد بیشتر از قیمت فعلی بازار انجام می‌شود

وحید ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: خرید توافقی زعفران در خراسان جنوبی آغاز شده و در بیرجند به صورت توافقی خریداری می‌شود.

برای مشاهده محصولات سالوت کلیک کنید.

وی افزود: قیمت بازار به ازای هر کیلوگرم زعفران حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما در مرکز خرید توافقی، زعفران را تا هفت میلیون تومان هم خریداری می‌کنیم.

ضیائیان احمدی تصریح کرد: همچنین در روزهای آینده تلاش می‌کنیم انواع دیگر زعفران را هم از کشاورزان خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید زعفران توافقی فقط در مرکز استان انجام می‌شود افزود: برنامه‌ریزی شده در صورت امکان علاوه بر بیرجند در شهرستان‌های قاینات و سرایان هم خرید توافقی انجام شود.

مقام مسئول بیان کرد: در مرحله نخست قرار است تا ۱۵۰ کیلوگرم زعفران از نوع دسته را خریداری کنیم لذا کشاورزان می‌توانند برای تحویل زعفران خود به تعاون روستایی مرکز استان مراجعه کنند.

وی همچنین با اشاره به خرید حمایتی زعفران و مطالبات زعفران‌کاران گفت: مجموع مطالبات زعفران‌کاران در این طرح ۴۵۵ میلیارد ریال بود که تمام آن پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی درخصوص خرید حمایتی زعفران افزود: امسال سه تن و ۹۳۸ کیلوگرم زعفران از کشاورزان هم‌استانی خریداری شد که با استقبال کشاورزان از این طرح نسبت به سال گذشته ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: خرید حمایتی زعفران طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در ۲ نوع زعفران نگین به مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال و زعفران پوشال مرغوب به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: خرید حمایتی زعفران در چهار مرکز اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بیرجند، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قاینات، شرکت تعاونی روستایی مطهری سرایان و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان فردوس به نحو احسن صورت گرفته است.

۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع استان خراسان ‌جنوبی زیر کشت زعفران است و بیشترین سطح زیر کشت زعفران در خراسان ‌جنوبی به شهرستان قاینات با پنج هزار و ۷۹ هکتار اختصاص دارد.

این استان رتبه دوم تولید زعفران و رتبه اول تولید زرشک و عناب را در کشور دارد.

زعفران خراسان جنوبی از نظر کیفیت و مرغوبیت رتبه اول را در کشور داراست و از این استان به عنوان سرزمین طلای سرخ یاد می‌شود.

مرجع: صنایع غذایی و کشاورزی ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن