food industry research

کسب رتبه اول تعداد قراردادها توسط پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی

کسب رتبه اول تعداد قراردادها توسط پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

دکتر قدیر رجب زاده گفت: بر اساس ارزیابی در شاخص‌های «مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت جاری به دانشجویان پذیرش شده» و «مبلغ جذب شده قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده» مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی دربین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی به ترتیب در رتبه‌های هشتم و ششم قرار گرفته است.

برای مطالعه بهترین مقالات در حوزه سلامت غذایی مجله سالوت را مطالعه کنید

وی گفت: همچنین این مؤسسه در شاخص نسبت تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد کل پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی رتبه دوم را کسب نموده است.

وی بیان کرد: مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از سال ۱۳۹۰ بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ارائه مستندات طرح‌های کاربردی و صنعتی، اقدام به پذیرش دانشجویان دکتری در رشته صنایع غذایی کرده است و در حال حاضر ۴۱ دانشجوی دکتری پژوهش محور در این مؤسسه در حال تحصیل بوده و تاکنون ۳۲ نفر نیز در ۴ گرایش صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی و فناوری مواد غذایی فارغ التحصیل شده اند.

رجب زاده با تاکید بر رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم افزود: رویکرد اصلی این مؤسسه، تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و کارآفرین با تکیه بر کیفیت آموزش و پژوهش بر پایه طرح‌های نوآور و تقاضامحور صنعتی است.
وی گفت: ارتقا مهارت‌های علمی و تخصصی دانشجویان به منظور رفع نیازهای مختلف صنعت غذا و تولید دانش فنی متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، از دیگر اهداف این مؤسسه در تربیت دانشجویان دکتری به شمار می‌رود.

با جدیدترین محصول سالوت یعنی سس انار آشنا شوید

به گفته وی، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی یکی از مراکز برتر در زمینه درآمدزایی معرفی شد.

رجب زاده همچنین ادامه داد: بر اساس این گزارش مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز برتر در زمینه درآمد زایی در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم معرفی شد.

وی افزود: در برنامه راهبردی دوم مؤسسه که به تصویب هیأت امنای منطقه ۱ پژوهشی نیز رسیده است، توسعه پژوهش‌های کاربردی، توسعه تعاملات دو سویه با بخش‌های مختلف صنایع غذایی و کمک به آنها برای حل چالش‌های علمی و تخصصی، از جمله جهت گیری های اصلی مؤسسه در برنامه راهبردی دوم (۱۴۰۰ – ۱۳۹۷) بوده و در این برنامه تعداد قراردادهای پژوهشی صنعتی و اعتبار جذب شده از محل این قراردادها از جمله شاخص‌های سنجش این راهبرد بوده است.

رجب زاده اضافه کرد: اینکه در این ارزیابی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از بین تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در شاخص «نسبت مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به بودجه مرکز» در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفته، نشان دهنده توفیق در ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع دولتی در مؤسسه به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی در برنامه راهبردی مؤسسه می‌باشد.

وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ارکان مؤسسه رسیدن به اهداف مصرح در این سند بوده و خوشبختانه گزارش منتشر شده از این ارزیابی از سوی معاونت پژوهشی وزارت عتف مؤید حرکت رو به جلو مؤسسه در جهت اهداف و برنامه هاست و یقیناً با عزم و اراده‌ای که در مؤسسه وجود دارد در سال‌های آینده شاهد گام‌های بلند تری در این رابطه خواهیم بود.

منبع:خبرگذاری مهر

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

تغذیه مناسب بیماران قلبی

تاثیر غذا بر سلامت روان

10 ایده ساده برای شام

تغذیه دوران قرنطینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن