food chain

سند توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی تدوین می شود

سند توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی تدوین می شود

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه این وزارتخانه برای تدوین سند راهبردی توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی کشور با همکاری تشکل های تخصصی و پیشکسوتان این صنعت خبر داد.

مهدی صادقی‌نیارکی در نشست مشترک با تشکل‌های تخصصی صنایع غذایی، اظهار داشت: به دنبال تهیه و تدوین یک سند برای توسعه و تکمیل زنجیره تأمین در صنعت غذایی هستیم.

برای مطالعه بهترین مقالات در حوزه سلامت غذایی مجله سالوت را مطالعه کنید

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: صنعت غذا با محصولاتی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که ۱۰ درصد از ارزش تولید کل صنایع کشور است.

وی ادامه داد: ۸۷۰۰ واحد تولیدی در کشور در این صنعت در حال فعالیت هستند که ۳۷۰ هزار شغل ایجاد شده است. صادرات ۲ میلیون تن محصول فرآوری شده در زنجیره صنایع غذایی ارزشی معادل حدود سه میلیارد دلار در سنوات مختلف دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: لازم است، شرکت‌های مدیریت زنجیره با هدف حداکثر سازی زنجیره ارزش توسط شرکت‌های معتبر پیشران صنایع غذایی تشکیل شوند که از مرحله کشت و مواد اولیه تا رسیدن به دست مشتری کار را انجام می‌دهند.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: جلوگیری از اتلاف منابع در طول این زنجیره و تنظیم بازار به صورت سیستمی و همچنین تطابق با فناوری روز آمد در این جلسات راهبردی مد نظر است.

با جدیدترین محصول سالوت یعنی سس انار آشنا شوید

وی گفت: مدیریت ترکیب بهینه محصول و تنظیم قیمت در محصولات پرمصرف، خروجی‌هایی است که برای مدل زنجیره تأمین صنایع غذایی ترسیم خواهد شد.

صادقی‌نیارکی با اشاره به بهره مندی از نظرات خبرگان این صنعت، ادامه داد: با هم بزرگ شدن باید به یک فرهنگ غالب در زنجیره صنعت غذایی تبدیل شود.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

تغذیه مناسب بیماران قلبی

تاثیر غذا بر سلامت روان

10 ایده ساده برای شام

تغذیه دوران قرنطینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن