m5

کمبود مرغ برای ایام پایانی سال تامین شد

کمبود مرغ برای ایام پایانی سال تامین شد

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی بیان کرد: بنابر سیاست گذاری ستاد تنظیم بازار، ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ایام‌پایانی سال صورت گرفته که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار ۲ نرخی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲ نرخ در سطح کشور داریم به طوری که مرغداران بر مبنای دریافت نهاده اقدام به عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار می‌کنند و در حالت دوم مرغ بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار آزاد توزیع می‌شود.

برای مشاهده محصولات سالوت کلیک کنید.

اسداله نژاد عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۵ هزار تومان را گرانفروشی دانست و افزود: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۲۵ هزار تومان است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نهاده دامی‌نداریم، بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز با نرخ مصوب تامین می‌شود و تنها تاخیر در ارسال و بارگیری نهاده موجب شده تا مرغدار بخشی از نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تامین‌کند.

وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۶ هزار تومان و کنجاله سویا را ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

مقام مسئول با اشاره به اینکه جوجه یکروزه کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، اظهارکرد: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود، درحالی که نرخ مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران در پایان یاد آور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط ستاد تنظیم بازار کشور، مرغداران مرغ تولیدی خود را تحویل کشتارگاه می‌دهند، اما پس از تحویل مرغ به کشتارگاه هیچگونه نظارتی بر توزیع مرغ در کشور صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل هم سودجویی‌هایی صورت می‌گیرد که موجبات کمبود کاذب مرغ در بازار و نوسانات شدید قیمتی را فراهم می‌آورد.

مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن