سس انار

با سس انار بیشتر آشنا شویم

با سس انار بیشتر آشنا شویم

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

سس، این طعم دهنده بی‌نظیر که اگر رهایمان کنند حاضریم آن را با هر غذایی استفاده کنیم. از آنجایی که مصرف سس در زندگی همه ما به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است، فعالان این صنعت مدام در حال توسعه و ایجاد طعم‌های جدید هستند. سس انار یکی از جدیدترین طعم‌های تولید شده است که به سرعت جای خود را در بازار پیدا کرده است. اگر شما هم به رب انار و طعم این میوه بی‌نظیر علاقه بسیار زیادی دارید، مطمئن باشید که از طرفداران طعم جدید این سس خواهید شد.

 در ادامه این مقاله همراه هم با سس انار بیشتر آشنا خواهیم شد.

طعم دلچسب سس انار سالوت را از دست ندهید.

سس انار چیست:

سس انار مایع غلیظ ، تیره و چسبناک از رنگ قرمز یاقوتی دارای ترشی لطیف است که می‌توان آن را برای تهیه دسر و حتی در برخی از غذاها جایگزین رب انار کرد.
سس انار از ترکیب پوره انار، نمک، شکر و آب تولید شده و یکی از آن سس‌هایی است که می‌تواند طعم بی‌نظیری به غذاهایی مانند استیک گوشت، جوجه کباب و ماهی شکم‌پر بدهد. به علاوه می‌توان از این سس در آب انار بستنی نیز استفاده کرد.

سس انار

مزه خاصی که این سس دارد و طعم و بافت بی نظیر آن را حس بسیار بهتری از غذا را به مخاطبان شما القا خواهد کرد. در ادامه مقاله با سس انار بیشتر آشنا شویم در مورد فواید سس انار صحبت خواهیم کرد.

فواید سس انار برای سلامتی :

ازجمله فواید مصرف آن می‌توان به: جلوگیری از آسیب‌های عصب و پیری، پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت سرطان به ویژه سرطان سینه و پروستات، تنظیم هورمون‌های استروژن، کاهش کلسترول بد خون و فشارخون بالا، بهبود جریان خون، ضدسرفه، تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با مشکلات گوارشی (نفخ، اسهال، تهوع)، ضدالتهاب، ضدباکتری و ضدویروس بودنش اشاره کرد.

اهمیت انار در سلامتی

متخصصان درباره سس انار چه می گویند؟

در ادامه مقاله با سس انار بیشتر آشنا شویم کمی در مورد نظر متخصصان در مورد سس صحبت خواهیم کرد.حتما با خودتان می‌گویید حالا که این سس این‌قدر پرخاصیت است، بهتر است تا می‌توانم از آن استفاده کنم اما فراموش نکنید که اولین اصل تغذیه تعادل و توازن است؛ غذاها صرفا به‌دلیل خاصیتی که دارند، خورده نمی‌شوند بلکه آثار روانی غذا خوردن نیز برای ما بسیار مهم است. پرزهای چشایی ما نیاز دارند که با طعم‌ها، بافت‌ها و قوام‌های مختلف نواخته و نوازش شوند. پس ما مجازیم که از همه غذاها حتی نمک، شکر، نوشابه و سس بهره‌مند شویم اما اصل توازن و تعادل را هم نباید فراموش کنیم، پس زیاده‌روی ممنوع!

فرق رب انار با سس اناردر چیست؟

مواد تشکیل دهنده سس انار، پوره انار و نمک و شکر  و آب است و تقریبا ملس و شیرین می باشد. اما رب انار از عصاره انار تشکیل شده و ترش و ملس است.

در ادامه مقاله با سس انار بیشتر آشنا شویم به طرش تهیه سس انار خواهیم پرداخت.

طرز تهیه سس انار:

مواد لازم جهت تهیه این سس خوشمزه و بی‌ نظیر:

  • آب انار یک لیوان
  • نشاسته یک قاشق مربا خوری
  • شکر یک قاشق مربا خوری
  • آب لیموی تازه یک قاشق چای خوری

طرز تهیه سس انار

ابتدا آب انارها به خوبی می گیریم و سپس در یک قابلمه  میریزیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم و نشاسته را به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه نشاسته را در قابلمه ریختیم آن را مرتب هم می زنیم تا نشاسته ها گلوله نشوند (در صورت نیاز می توانید از صافی عبور دهید.)  به هم زدن آب انار ادامه میدهیم تاپخته شود و حالا شکر و آب لیمو را به آن اضافه می کنیم میزان آن بستگی به ذائقه مان دارد و می توانیم اندازه شکر را خودمان تغییر دهیم، و در حرارت کم قرار دهیم، و دوباره هم میریزیم و تا  چهار روز می توانیم این سس خوشمزه را در یخچال نگهداری کنیم و هر چقدر بیشتر بماند غلیظ تر می شود فقط باید قبل از استفاده هم بزنیم تا حالت روان پیدا کند. و می توانیم این سس خوش رنگ را در کنار غذا های معطر و خوش مزه میل نماییم.

سس انار ما آماده است می‌توانیم آن را در ظرف دردار و در یخچال نگه داریم.

اما ذکر این نکته مهم است که اگر شما تمایلی به درست کردن سس انار ندارید، یا وقت ان را ندارید می‌توانید از سس انار سالوت استفاده کنید.

سایر محصولاتی که از انار بدست می‌آید:

در بخش پایانی مقاله با سس انار بیشتر آشنا شویم قصد داریم شما را سایر محصولاتی که از انار بدست می‌اید آشنا کنیم.

از دانه اناز می‌توان آبمیوه، رب، معجون، مربا، ژله، ژلاتین، بستنی و … را تولید کرد و همچنین روغنی که از دانه انار بدست می‌اید خاصیت بسیار زیادی از جمله خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی دارد.

از پوست انار نیز در صنعت آرایشی و بهداشتی و تولید رنگ استفاده می‌کنند.

 

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

ایده شام

خواص و فواید ذرت

تاثیر غذا بر سلامت روان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن